روابط بین فردی

بهترین مشاوره خانواده در تهران

تکنیک‌های مورد استفاده در زوج درمانی یونگی

خانواده درمانی نوعی گفتگو درمانی است که بر بهبود روابط بین اعضای خانواده تمرکز دارد. خانواده درمانی می تواند شامل هر ترکیبی از اعضای خانواده باشد.

پس این متخصص شکلی از روان درمانی گروهی (گفتار درمانی) است که بر بهبود روابط و رفتارهای بین خانوادگی تمرکز دارد.

واحد خانواده گروهی از افراد است که به یکدیگر اهمیت می دهند. مشکلات شامل تعارضات روابط، مانند تعارض والدین و فرزند یا درگیری خواهر و برادر.

بهترین مشاوره خانواده در تهران نیز از خانواده درمانی برای کمک به درمان برخی از بیماری های روانی یا شرایط رفتاری برای یک فرد در واحد خانواده استفاده می کنند.

خانواده درمانی با یک متخصص بهداشت روان آموزش دیده و دارای مجوز، مانند روانشناس، درمانگر یا مشاور که دانش تخصصی در کار با خانواده دارد، صورت می پذیرد.

انواع مختلفی از خانواده درمانی وجود دارد که از نظر طول درمان، تکنیک ها و اهداف درمانی بسیار متفاوت هستند.

درمان عملکردی (FFT): درمانگران اغلب از این نوع برای کمک به خانواده هایی با کودکانی که دارای مشکلات رفتاری هستند استفاده می کنند.

FFT پویایی های خانواده را که به رفتار مشکل ساز کودک کمک کرده است، ارزیابی می کند، مهارت های ارتباطی و فرزندپروری خانواده را بهبود می بخشد و از تقویت مثبت حمایت می کند.

درمانگر ماهر

درمانگران ازدواج و خانواده دارای مجوز به طور خاص آموزش دیده اند تا به زوج ها کمک کنند تا مشکلات خود را تعیین کنند و روی راه حل کار کنند.

خانواده درمانگران تشخیص می دهند که تغییر سیستم خانواده (معمولا) به معنای بر هم زدن الگوهای روابط موجود و ارتباطات بین فردی است.

با گذشت زمان، اعضای خانواده که در نزدیکی زندگی می‌کنند الگوهای تعاملی را ایجاد می‌کنند

که از توالی‌های نسبتاً پایدار گفتار و رفتار تشکیل می شود.

درمانگران به اعضای خانواده کمک می کند تا یکدیگر را درک کنند و احساسات دشوار را در یک فضای امن حل کنند. این نوع درمان بر بهبود تعاملات و ارتباطات بین اعضای خانواده تمرکز دارد.

معمولاً زمانی استفاده می‌شود که خانواده در ایجاد مشکلات شخص یا زمانی که مشکلات یک فرد بر سایر اعضای خانواده تأثیر می‌گذارد، استفاده می‌شود.

وقتی هر فرد احساس می کند حمایت می شود و در حد توان خود کار می کند، امیدواریم تغییرات مثبتی در روابط و زندگی افراد ایجاد شود.

می توانید انتظار داشته باشید که مشاوره خانواده به شما کمک کند تا روابط قوی تری بین هر یک از اعضای خانواده ایجاد کنید و به شما کمک کند تا به عنوان یک تیم با هم کار کنید.

Family Counseling in Wake Forest, NC | 27882 | My-Therapist | — My-Therapist  | Couples and Individual Therapy in Wake Forest, NC

درمانگر تاب آوری و توانمندسازی خانواده را بالا می برد. به اعضای خانواده کمک می کند تا عملکرد کلی خود را بهبود بخشند.

بهترین مشاوره خانواده در تهران باید اموزشهای لازم در این خصوص دیده باشد. در ازدواج درمانی، مشاوران ممکن است از تکنیک های مختلفی مانند گفتگو درمانی، ایفای نقش و تکالیف با زوج استفاده کنند.

خانواده درمانی استراتژیک:

این یک خانواده درمانی کوتاه مدت است که بر ایجاد تغییرات ساختاری و رفتاری مثبت در محیط خانواده تمرکز دارد. بر این اساس استوار است که خانواده مهمترین نقش را در زندگی و رشد کودکان ایفا می کند.

خانواده درمانی ساختاری:

این نوع درمان به روابط درونی، مرزها و سلسله مراتب درون یک واحد خانواده (ساختار آن) می پردازد. این بر تعاملات مستقیم بین اعضای خانواده شما به عنوان راه اصلی برای ایجاد تغییرات مثبت تمرکز دارد.

شالوده اصلی خانواده درمانی ساختاری این است که وقتی خانواده ها توسط یک درمانگر هدایت شوند، جایگزین های خود را برای الگوهای مشکل ساز خود در ارتباط با یکدیگر کشف کنند.

خانواده درمانی سیستمی:

اساس خانواده درمانی سیستمیک، در نظر گرفتن مسائل خانواده در زمینه های متفاوتی است که در آن زندگی می کنند.

به عنوان مثال، درمانگر در نظر خواهد گرفت که چگونه یکی از اعضای خانواده به عنوان شریک در یک رابطه عاشقانه، به عنوان والدین و به عنوان یک فرزند برای والدین خود عمل می کند.

 

 

 

به این مقاله امتیاز بدهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *