درون گرا- حسی - فکری- داوری کننده

درون گرای حسی فکری داوری کننده

درون گرای حسی فکری داوری کننده

درون گرای حسی فکری داوری کننده افرادی هستند که به شدت با ثبات، متعهد، مسؤول و قابل اعتماد هستند و به تعهدات خود پایبند باقی می مانند.

این تیپ افرادی ساختارمند، منطقی و سازمان یافته هستند، همیشه می شود روی حرفشان حساب کرد و حرفشان در حکم یک قسم است. این افراد مسولیت پذیر هستند.

این اشخاص عملگرا و واقع بین بوده و به واقعیتها و حقایق بهای زیاد می دهند. بسیار وقت شناس، دقیق و منظم هستند و از قدرت تمرکز فراوانی بهره مندند.

پرت کردن حواس آنها سخت است، افرادی محافظه کار، مصصم، قاطع، کارآمد و پشتکار هستند. این افراد بشدت بر جزییات دقیق و تمرکز دارند.

در اقداماتشان سازمان یافته و منظم هستند. آنها در انجام امور نظم و دقت زیادی داشته و بر مبنای اصول خود عمل می کنند. و براینجا و اکنون کارشان تمرکز دارند.

و  بر انجام صحیح و به موقع کارها تاکید دارند و می خواهند کارهایشان را به موقع انجام دهند. این ویژگی باعث می شود تا دیگران در سپردن کارشان تردید نکنند.

ویژگی دیگر این تیپ محتاط و سنتی و بسیار وظیفه مندند. برای سنتها و ساختارها ارزش قائلند. خوب گوش می دهند و تمایل دارند در همه چیز، حقایق در نظر گرفته شود.

از آنها می توان در کنترل کیفیت کارها استفاده کرد چون بشدت دقیق و مسولیت پذیر هستند. در هر شرایطی آنچه به آن معتقدند را بیان می کنند.

این افراد اشخاصی منطقی هستند، انتظار دارند که دیگران هم مانند آنها رفتار کنند. و حوزه احساسات در این افراد ضعیف است که در روابط برای آنها مشکل ساز است.

  • همسرانی به شدت وفادار و پایبند به تعهدات خود هستند. حرفشان قول است و می توانید روی آن حساب کنید.
  • تغییر در آنها به سختی اتفاق می افتد.
  • این افراد اهل تجارت و کسب و کار هستند.

 

به این مقاله امتیاز بدهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *