مقالات, یونگ

محمد خرسندی روانشناس

محمد خرسندی روانشناس

دکتر محمد خرسندی روانشناس به روش یونگ و عضو انجمن روانشناسی آمریکا و دارای پروانه از سازمان روانشناسی و مشاوره ایران است.

محمد خرسندی روانشناس در سال 2022 و 2023 همچنین عضو انجمن بونگ ونکوور و انجمن روانشناسی اروپا بوده است.

مدرک کارشناسی ارشد وی روانشناسی بالینی و کاندید دکتری روانشناسی است. خرسندی نویسنده رمان افسونگر قونبه می باشد که توسط انتشارات فکر آذین منتشر شده است.

روانشناسی یونگ چیست؟

در سطح بنیادی خود، روان درمانی یونگی که به آن تحلیل یونگ نیز گفته می شود، رویکردی تحلیلی و کامل برای درمانی است که به دنبال ایجاد تعادل و اتحاد بین بخش های خودآگاه و ناخودآگاه ذهن است.

درمان یونگ بر این ایده بنا شده است که ناخودآگاه منبعی از خرد و راهنمایی است که می تواند به تشویق رشد روانی فرد کمک کند. اگرچه ما اکنون اغلب از رویکرد او به عنوان درمان یونگ یاد می کنیم، اما خود یونگ ترجیح داد آن را روانشناسی تحلیلی بنامد.

روانشناسی یونگ حوزه پیچیده و گسترده ای از ناخودآگاه است که برای درک دقیق روش ها و معانی مختلف آن به سال ها تحقیق و مطالعه نیاز دارد.

از همین رو محمد خرسندی روانشناس بیش از 12 سال است که در حوزه یونگ شناسی کاربردی مطالعه و فعالیت دارد.

این رویکرد با کسانی که از مشکلات مختلف  رنج می برند از طریق کاوش در جهت رشد شخصی و تعریف علل تاریخی مشکلات روانشناختی، مانند آسیب های دوران کودکی، فعالیت می کند.

یونگ درمانی به جای تمرکز بر علائم خاص، مانند اضطراب، از رویکردی جامع برای پرورش سلامتی در کل شخصیت استفاده می کند.

هر درمان منحصر به فرد خاصی است که تحت درمان قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند تا مراجع را وادار کند تا عناصر عمیق‌تر و گاهی تاریک‌تر ذهن خود را برای یافتن خود «واقعی» خود به جای اینکه چه کسی به دنیا معرفی می‌کند، کند.

مدل روان یونگ

ضمیر خودآگاه

ناخودآگاه شخصی

ناخودآگاه جمعی

Analytical psychology - Wikipedia

ضمیر خودآگاه(ایگو) نشان دهنده ذهن خودآگاهی است که شامل آگاهی از موجودیت و احساس هویت شخصی است. اینجا جایی است که شخصیت شما وجود دارد و افکار، شهودها، احساسات و احساسات شما سازماندهی می شوند. این دری بین دنیای درونی و بیرونی روان است.

ناخودآگاه شخصی متشکل از خاطراتی است که ناخودآگاه، فراموش شده و یا سرکوب شده است. یونگ معتقد بود که برای اینکه فردیت رخ دهد، ناخودآگاه شخصی و ایگوی خودآگاه باید کاملاً یکپارچه شوند.

ناخودآگاه جمعی که به عنوان ناخودآگاه فراشخصی نیز شناخته می‌شود، یکی از اضافات منحصر به فرد و بحث برانگیز یونگ به نظریه شخصیت است.

این ایده پیشنهاد می‌کند که نسخه‌ای جهانی از ناخودآگاه شخصی وجود دارد که با همه اعضای دیگر نوع بشر مشترک است.

که همان میراث روانی مشترک بشر است که در غالب کهن الگوها با ما متولد می شود.

این خاطرات مشترک اجدادی که از تکامل به وجود آمده اند، توسط یونگ کهن الگوها نامیده می شوند و با مضامین جهانی که در فرهنگ های مختلف ظاهر می شوند نشان داده می شوند.

پس یونگ درمانی نوعی درمان روان پویشی است که علاوه بر انگیزه های عشق و قدرت، از انگیزه های غریزی برای رشد روانشناختی نیز استفاده می کند. هدف دستیابی به شفا و تندرستی روانشناختی با همسو کردن جنبه‌های خودآگاه و ناخودآگاه شخصیت یک فرد است.

کهن الگوها

محور درمان یونگی مفهوم کهن الگوها است: الگوهای باستانی و جهانی از تجربه و رفتار که اغلب در اساطیر و نمادها نشان داده می شوند.

روانشناس یو نگی به شما کمک می کند تا از دل کهن الگو ها به عقده های روانی دست پیدا کنید. محمد خرسندی روانشناس یو نگی است.

 

 

 

 

 

 

 

به این مقاله امتیاز بدهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *