درون گرا- شهودی- فکری- ملاحظه کننده

درونگرای شهودی متفکر ادراکی ملاحظه کننده

درونگرای شهودی متفکر ادراکی ملاحظه کننده
درونگرای شهودی متفکر ادراکی ملاحظه کننده

افراد با تیپ شخصیتی درون‌گرا، شهودی، متفکر و ادراکی، اغلب به عنوان حل مسئله‌های پیچیده شناخته می‌شوند. آن‌ها به دلیل داشتن ترجیح‌های شناختی NT، در دسته افراد دانش‌محور قرار می‌گیرند. این افراد معمولاً بسیار منطقی، تحلیل‌گر و اهل تفکر انتقادی هستند.

در این تیپ شخصیتی، تفکر به عنوان عملکرد غالب و شهود به عنوان عملکرد کمکی اول عمل می‌کند. آن‌ها از چالش‌های فکری استقبال کرده و اعتماد به نفس بالایی در حل مسائل دارند. در شرایط بحرانی، توانایی حفظ آرامش و خونسردی از ویژگی‌های بارز این افراد است.

کنجکاو، خونسرد، منطقی، مستقل، انطباق پذیر،واقع‌گرا و عینی، مبتکر و خلاق، دارای ‏iفکار پیچیده، عاشق ایده های نو و دوست داره چالش.

intp ها

به دور از احساس و  اساس عقل و منطق تصمیم گیری می کنند. آنها به طور طبیعی اییده ها و رویدادها را مورد شک و نقد قرار می دهند زیرابه دنبال درک بهتری  از جهان هستند آنها به دنبال ایجاد ایجاد نظم جدیدی در جهان نیستند و به دلیل انطباق پذیری که دارم به دنبال کنترل کردن چیزی در جهان نیستند به دلیل اینکه کارکرد خنثی آنها احساسات است به نیازها و احساسات دیگران توجه کمی دارند، به همین دلیل هم به آدم ها کمک چندانی نمی کند و به این مسائل بی توجه هستند.

صبوری

اما در مقابل به افرادی که محتاج یادگیری هستند صبور هستند به دلیل ویژگی درونگرایی آنها ارتباط با آنها چندان کار آسانی نیست  دلیل قدرت پی در آنها توجه چندانی به جزئیات ندارند و همین مسئله می‌تواند باعث شود آنها حقایق زیادی یا مهم را از دست بدهند.  اما itnp ها با سرعت بالا  اطلاعات جدید را دریافت کرده و بلافاصله از آنها  نتیجه گیری می کنند.

به راحتی اشکالات و کاستی ها را متوجه می شوند و راه حل های فوری به ذهن آنها می رسد و ارائه می دهند آنها ع پروژه انرژی بیشتری به خرج می‌دهند اما در تمام کردن آن امروز و فردا می کنند اگر برای شما مهم است یک پروژه در زمان مشخص به اتمام برسد هرگز نمی توانید روی آنها حساب کنید.

این افراد شنونده خوبی و نیز خوش مشرب هستند از ویژگی دیگر آنها می‌توان به این نکته اشاره کرد که توصیف ها و تعاریف را به دقت تعریف می‌کنند و تا آنجا پیش می رود که درگیر موشکافی های غیر ضروری می شوند.

عدم تمرکز

آنها از قدرت تمرکز بالایی برخوردار نبوده و این می‌تواند به آنها کمک کند تا درک عمیق و پیچیده‌ای از موضوعات مورد علاقه خود داشته باشند اما آنها از گذر زمان غافل هستند کارکرد کمکی کارکرده کمکی عمل آنها شهودی n است این کار کرد به آن‌ها کمک می‌کند به مسائل انتزاعی در نمادین تمایل بیشتری داشته باشند و از ایده ها و روش های جدید به وجود می آیند آنها متفکری باهوش و مقاوم هستند آنها در جهان و ایده های انتزاعی سازمان دهندگان خوبی هستند و مسائل را به طور سیستمی و خلاقانه مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.

روانشناس یونگی

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *