روابط زوج

مشاوره زناشویی در ونکوور

مشاوره زناشویی در ونکوور

 

همه زوج ها درگیری را تجربه می کنند. پس از سال‌ها ازدواج، برخی از زوج‌ها دیگر با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند و صرفاً به‌عنوان هم اتاقی زندگی می‌کنند.

زوج درمانی نوعی مشاوره مشترک است که در آن زن و شوهر معمولاً به دلیل مسائل مربوط به رابطه به دنبال کمک هستند.

توجه داشته باشید: طبق گزارش انجمن روانشناسی آمریکا، حدود 75 درصد از زوج هایی که درمان را انتخاب می کنند، می گویند که این درمان رابطه آنها را بهبود می بخشد.

محمد خرسندی بهترین روانشناس در ونکوور در این مسیر کنار شماست. دکتر خرسندی عضو انجمن روانشاسی آمریکاست.

مشاوره زناشویی در ونکوور یه شما کمک می کند تا شرایط بهتری را در مهاجرت تجربه کنید. در اصل، مشاوره ازدواج برای کمک به زوجین برای درک و حل تعارضات برای بهبود روابطشان است.

این روش در نظر می گیرد که به زوج ها ابزاری بدهد تا با شفقت بیشتر و ترس کمتر ارتباط برقرار کنند و در عین حال یاد بگیرند که چگونه مشکل را حل کنند و به شیوه ای سالم با تعارض کنار بیایند.

The Benefits of Couples Counseling for Your Relationship | Allure

همانطور که در مورد درمان فردی وجود دارد، درمانگران ازدواج رویکردهای متفاوتی برای درمان زوج‌ها دارند.

هدف درمان این است که افکار را به روشی مؤثرتر مدیریت کنید تا به احساساتی که کنار آمدن با آنها دشوار است یا اقداماتی که برای رابطه سازنده نیستند منجر نشوند.

تکنیک های مختلف

تکنیک های ، مانند درمان متمرکز بر عاطفه (EFT) به شدت بر احساسات و تنظیم هیجانی به عنوان ابزاری برای ایجاد پیوندها و اعتماد در یک رابطه تمرکز می کنند.

این درمان برای گسترش درک زوج از احساساتشان کار می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا واکنش‌های عاطفی خود را کنترل کنند و ارتباط عمیق‌تری را تقویت کنند.

درمان روانشناسی مثبت گرا بر تقویت ویژگی ها و رفتارهایی مانند خوش بینی، شادی، خلاقیت، پشتکار و امید در زندگی روزمره فرد تمرکز دارد.

در حالی که درمان متمرکز بر راه حل (SFT) همانطور که از نامش پیداست، هدف و راه حل است.

بیتی کوهان، روان درمانگر و نویسنده کتاب برای بهتر، برای بدتر، برای همیشه، می‌گوید: «آنچه که «جهت‌گیری نظری» استفاده می‌شود، مهم نیست، بلکه مهم این است که آیا روش‌شناسی و درمانگر برای زوجین مناسب است یا خیر.

ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا یک زوج ارزیابی کنند که آیا مشاوره مفید است و اگر متوجه شدید که بهبودی نمی بینید یا ارتباط خوبی با درمانگر خود ندارید، به یاد داشته باشید که بسیاری از درمانگران دیگر نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند.

تکنیک یونگی

در این تکنیک برای مشاوره زناشویی در ونکوور بر فراکنی طرفین متمرکز است.

بر اساس روانکاوی یونگ، فرافکنی که به عنوان فرآیندی توصیف می شود که طی آن فرد ناخواسته ویژگی ها، احساسات و تمایلات خود را به دیگری نسبت می دهد، یکی از رایج ترین پدیده های روانی است.

زمانی اتفاق می افتد که ما یک عنصر از شخصیت خود را که در ناخودآگاه ما ساکن است به فرد یا گروه دیگری نسبت دهیم.

در حالی که می توان هم ویژگی های مثبت و هم منفی را فرافکنی کرد، به طور کلی تمایل بیشتری به طرح دومی وجود دارد.

به گفته یونگ، تنها راهی که می‌توانیم امیدوار باشیم که اقدامات اصلاحی انجام دهیم این است که پیش‌بینی‌های خود را کنار بگذاریم و از خطاهایی که قبلاً به دیگران فرافکنی می‌کردیم آگاه شویم.

روشی که این کار انجام می شود این است که پس از فرافکنی عنصری از ناخودآگاه خود، باید سعی کنیم منشا ذهنی فرافکنی را بشناسیم، آن را از دنیای بیرونی خارج کنیم و این عنصر شخصیت خود را در آگاهی آگاهانه ادغام کنیم.

پس چه چیزی باعث فرافکنی می شود؟

خوب، یونگ در نظر داشت که اغلب اوقات فرافکنی از قسمت‌های غیرقابل قبول یا تاریک شخصیت ناشی می‌شود که با کهن الگوی سایه نشان داده می‌شود و سایه شامل همه چیز خارج از نور آگاهی است.

بنابراین، یونگ اظهار داشت که اگر این پیش بینی ها پنهان بمانند، کهن الگوی سایه دست آزاد خواهد داشت و می تواند هدف خود را درک کند

یا موقعیت دیگری را که مشخصه قدرت آن است ایجاد کند.

این فرافکنی ها با عمل کردن به عنوان یک پرده توهم دائماً ضخیم بین خود و دنیای واقعی، به فرد آسیب می رسانند.

اگر شریک زندگی من حاضر به مشاوره ازدواج نباشد چه؟

اگر در مورد نحوه برخورد با موضوع با همسرتان عصبی هستید

ما توصیه می‌کنیم گفتگو را به گونه‌ای تنظیم کنید که کسی را در حالت تدافعی قرار ندهد.

در عوض، تمایل خود را برای یادگیری در مورد ابزارهایی که می تواند برای سلامت ازدواج شما مفید باشد به اشتراک بگذارید.

989129375785 + راه ارتباطی با دکتر محمد خرسندی روانشناس بالینی است که می توانید جهت تنظیم وقت هماهنگی کنید. وی عضو انجمن روانشناسی آمریکا است.

به این مقاله امتیاز بدهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *