هرا

کهن الگوی هرا

کهن الگوی هرا
کهن الگوی هرا

کهن الگوی هرا در افراد باعث پیوند زناشویی و یا مراقبت از این پیوند می شود. این کهن الگو می تواند کمک کند تا او سختیهای یک رابطه را بپذیرد. وجود هرا در فرد باعث می شود تا در رابطه خود استقامت به خرج دهد و جنبه های زنانه و مردانه را با هم متحد کند.

او فردی کدبانو و با سلیقه است که بیش از هر چیزی به همسر خود اهمیت می دهد. فرد هرایی فردی امین و قابل اعتماد است. او شیک پوش و اهل رابطه است.

افرادی که این کهن الگو در آنها حضور داشته و فعال می باشد، تمایل زیادی به ازدواج و همسرداری و زندگی مشترک دارند به طوری که همه هدف زندگیشان و تعالی خودشان را در کامل شدن به واسطه ازدواج می دانند. وفاداری، سیاستمداری، ماندگاری و همینطور حسادت از صفات اصلی این تیپ شخصیتی می باشد. از نظر آنها، پارتنرشان، بهترین، زیباترین و کامل ترین و مناسبترین فرد روی زمین است و به حرف هیچ کس در مورد او گوش نمی دهند. در برابر تحریک حسادت، بسیار شدید واکنش نشان می دهند. می خواهند که از همه مسائل و کارهای همسرشان مطلع باشند. اگر همسرشان به جنس مخالف توجه کند، سریع رقیب را از میدان به در می کنند. همیشه حفظ ظاهر می کنند که رابطه من و همسرم بسیار خوب است. اولین شغل خودشان را همسرداری می دانند.
ازدواج برای این زن امری مقدس است زنی که الگوی هرا در شخصیتش غالب است، بدون شوهر یا مردی که متعلق به او باشد، احساس نقص دارد و زمانی که مرد زندگیش راداشته باشد، شاد و شکوفا می شود. در روابط عاطفیش، زنی وفادار و همسری تمام عیار را در میابید. هیچ مردی جرات نزدیک شدن به هرای شوهر دار را ندارد. این زن با ازدواج است که احساس محترم بودن می کند. بسیار دوست دارد که او را به جای نام خودش با نام شوهرش صدا بزنند مثلا بگویند خانم فلانی. ازدواج برای چنین زنی بیشتر حالتی روحانی و مقدس پیدا می کند. مثل یک مراسم روحانی، مثل عبادت.این زن پس از ازدواج اکثر کارهایش را کنار میگذارد و فقط به شوهرداری میپردازد.
عاشق شوهر کردن و خرید جهیزیه و تمام مسائل مربوط به آن هستند. بسیار شیک و خوش پوش هستند، همیشه خودشان را همچون ملکه ای می دانند که با بقیه تعامل می کنند، اداها، حالتها، و تمامی رفتارهای یک ملکه در آنها دیده می شود.

عقده در هرا

اگر عقده در فرد هرایی فعال شود باعث می شود تا او فردی حسود و کنترل گر در رابطه باشد. او به شدت مالکیت طلب و چسبنده است. اگر به او خیانت شود به فردی انتقام جو و کینه توز تبدیل می شود.

او توانایی ترک رابطه ناسالم را ندارد و در هر شرایطی می خواهد در رابطه باقی بماند. آنچه که برای او مهم است رضایت همسرش می باشد.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *